listening

infosquares.com - självrättande hörförståelseträning.

agendaweb.org - övningar i hörförståelse.

lingual.net/ - ett spel där du lyssnar på en kort ljudinspelning och sedan får du svara på en fråga. Tre olika nivåer finns.

learnenglishfeelgood.com - titta på ett filmklipp, svara på frågor, se hur många rätt du hade.

britishcouncil.org - här kan du träna din hörförståelse med videor, berättelser och sånger. Passar bra för dig som tycker engelska är svårt och/eller inte har läst engelska så länge. Sidan är för yngre barn så den kan upplevas lite barnslig.

britishcouncil.org - här kan du träna hörförståelse med radioprogram, videor etc. Du kan välja på olika svårighetsgrader.

esl-lab.com/ - hörförståelseträning på tre olika nivåer.

urskola.se - Kortfilmsklubben - korta filmer på engelska med övningar till.

bbc.co.uk - 6 minute English. Lyssna på 6 minuter långa poddar om olika ämnen.

rong-chang.com - 100 korta berättelser som du kan läsa och lyssna på.

web2.uvcs.uvic.ca/ - korta inlästa texter med frågor till.

elllo.org - hörförståelseövningar på olika nivåer.

lingual.net/ - här spelar du ett frågesportspel där du både lyssnar, läser och tränar på ord. Du kan välja mellan tre olika nivåer.